2 daagse Amazone trip door Colombia en Peru.

30 mei 2013 - Leticia, Colombia

Om 05.00 zouden we opgehaald worden, echter werd het 06.20, een beetje balen dus. We hadden onze paspoorten, telefoons, bankpassen enz.. achtergelaten in een kluisje op het hostel. Zo, en dan nu 2 dagen lang onbereikbaar! Gek idee hoor, als je dat zo gewend bent om even aan het thuisfront iets van je te laten horen!

De gids stond klaar met een boot (kano met moter) en zij naar de indianen gevaren waar 3 Engelse toeristen al op ons aan het wachten waren.
Vanaf het meer bevind je, je precies op het 3 landen punt. Brazilië, Peru en Colombia. Wij gingen naar Peru. Bij aankomst van de indianen was ik best in shock. Een hutje op houten palen midden in de modder waar een gezin woont met 2 meisjes van 5 en 7 jaar. Hun huisdieren waren aapjes en een paar papegaaien. De geur van BBQ kwam ons al tegemoed. Oooh, mmmmmmm lekker, moeder was kaaiman aan het grillen.
We hebben een stukje gewandeld en kwamen toen een enorme tarantula spin tegen, wat een apparaat zeg!
Intussen werd de tafel voor het ontbijt gedekt, opzich prima te eten. Eieren met brood en koffie.
Na een enorme stortbui van een uur verder gan varen door geweldig ongerepte amazone natuur. Fantastische geluiden van vogels, de geur van natuur en het geluid van de kolkjes van de peddel!
Na een lange tocht kwamen we bij onze lodge aan waar we gingen lunchen en bleven slapen. Wat een paradijsje was dat zeg! Een geweldig mooi ruime hut op palen. Genoten van de lunch en toen door naar een soort farm met krokodillen, slangen, enorme piranha's en apen. Onderweg mooie roofvogels en roze dolfijnen gezien. Op de terugweg begon het al te schemeren (17.15) en ineens is het dan pikken donker, jeetje dat is wennen hoor. Mijn zaklamp leek handig (aandraai ding), maar was alles behalve dat. We zijn om 19.30 al naar bed gegaan want we waren dood op.
Snachts om 04.00 opgestaan om met de boot kaaimannen te spotten, dolfijnen en de zonsopgang.
De rest van de ochtend hadden we vrije tijd en hebben we op piranha's gevist en gekanood.
Verder heb ik heerlijk op de veranda gezeten en genoten van alle geluiden en van een heel bijzondere vlinder die een uur lang bij me heeft gezeten, wat kan de natuur je blij maken zeg!
Na de lunch hebben we de spullen gepakt en zijn we vertrokken richting Brazilië. Daar 2 dorpen bezocht die geheel op palen stonden, erg bijzonder. Bij vertrek werden we met de boot aangehouden door de Braziliaanse marine, wat een act zeg! Het was puur om te kijken hoe bijzonder blanke vrouwen er van dichtbij uit zien. Er werd gelachen en foto's van onze groep gemaakt. Na de paspoort controle, die wij niet mee hadden tijdens onze trip omdat dat werd geadviseerd omdat je constant op en om het water zit, mochten we verder varen. Om 18.00 waren we weer terug in Leticia, echt een bijzondere trip!