Een wereld van verschil

17 maart 2014 - Leticia, Colombia

Vandaag een dag in en om het hostel gebleven om even te ontspannen. Om 10.30 naar Brazilië gelopen en ergens koffie gedronken en geluncht. Daarna terug naar Leticia om een beetje wat winkels af te struinen en wat boodschappen gehaald.

zaterdag 01-06-13

Vandaag zijn we een dag op tour geweest. Om 07.30 opgehaald bij het hostel en zijn we afgezet bij de boot. Het begon er mee dat we zagen dat er achter de boot een huge motor hing, namelijk 90PK, mmmmmmm dit beloofd wat dacht ik. Ik vroeg me al af waarom de trip zo veel duurder was dan de 2 daagse tour in de jungle. Puur voor de snelle jager dus! ;-) VRESELIJK!
Voor onze medereizigers waren wij wederom een attractie op zich. Ze waren allemaal Colombiaans of Braziliaan, wij vielen natuurlijk enorm op. Ik denk omdat wij de enige blanke waren en de gids dat sneu vond ons als 'goedmakertje' ons de beste plek gaf op de boot, namelijk chill met z'n 2e achterin. Toen de motor ging starten moest ik wel erg lachen, zo raar.... Midden in de armoede waar lokale zich alleen vooruit krijgen door middel van een peddel in een enorm onstabiele kano, sjeesen wij dan even met 90 pk langs.
De eerste stop was bij het zogenaamde Monkey Island. We mochten net als in de apenheul geen oorbellen, petjes en zonnebrillen op dus kreeg alweer een enorm toeristisch gevoel. Iedereen kreeg een banaan om ze te voeren. Ik vond het vreselijk, stuk of 6 van die apen die op je hoofd, schouder of arm zitten en eigen enorm gemeen zijn. Een paar hebben mij zelfs gebeten. Ik ben al snel verder gelopen om de aapjes vanuit bomen en planten te fotograferen, veel leuker!
Even een kopje koffie gedronken en toen door naar de volgende stop. Ohja, wel erg funny we kwamen onze tourguide van de 2-daagse Amazone trip nog tegen op Monkey Island. Hij vertelde dat hij daar woonde en stelde met veel trots zijn super schattige dochter van een jaar of 3 aan ons voor. Wat een bonita was ze!
Nou daar gingen we weer. Vol gas naar de volgende stop.